Maailman trendejä lappilaisille kasvoille

Optikkoliike Brilletin Taina Hiukka haluaa tehdä kehysten valitsemisesta asiakkailleen huoletonta sekä varmistaa, että jokainen asiakas saa tyylikkäät, kestävät ja mukavantuntuiset silmälasit.

Konstailematonta tyylikkyyttä. Brilletin toinen yrittäjä Taina Hiukka arvostaa kehyksissä tyylikkyyttä ja laatua. ”Seuraamme maailman tuulahduksia, ja valikoimme niistä juuri lappilaisille sopivat trendit.”

Brilletin yrittäjän Taina Hiukan sormet syyhyävät jännityksestä, kun hän nostaa pöydälle pienen pahvilaatikon ja alkaa hypistellä sen sisältöä. Laatikosta paljastuu upouusi, tanskalaisen Lindberg-merkin silmälasikehysmallisto, joka mukailee maailman uusimpia trendejä.
”Maailmalla ollaan menossa kohti trendiä, jossa vähemmän on enemmän. Nämä ovat juuri sitä, raikkaita ja keveitä, ja erittäin kestäviä”, Hiukka kertoo ja taivuttelee kehyksiä käsissään.
Brillet on yksi harvoista, jotka saavat myydä Lindbergin kehyksiä. Valmistaja valikoi tarkoin jälleenmyyjänsä, ja kehyksiä saa Suomessa vain paristakymmenestä liikkeestä.
”Se on tunnustus siitä, että teemme työtämme hyvin. Lindbergin kehykset sopivat lappilaisille kasvoille, koska asiakkaamme suosivat kehyksiä, jotka ovat kestäviä ja tyylikkäitä, mutta eivät prameilevia.”
Uusinta uutta. Tanskalaisen Lindbergin kehykset edustavat klassista, skandinaavista muotoilua. Sangat ovat tehty käsityönä titaanista, ja ne ovat siten erittäin kestäviä, joustavia ja keveäntuntuiset kasvoilla.

Paikalla silloin, kun asiakkaalle sopii

Yrittäjäpariskunnan Taina ja Pasi Hiukan optikkoliike Brillet on toiminut Koskikadulla nelisen vuotta. Monipuolisen kehysvalikoiman lisäksi Brilletin valtteja ovat asiantunteva ja huolellinen näöntutkimus sekä asiakkaan tarpeisiin perehtyminen.
”Yrittäjyyden parhaita puolia on se, että meillä on vapaus käyttää niin paljon aikaa asiakkaan palvelemiseen kuin näemme tarpeelliseksi. Lisäksi kehysvalikoimamme on joustava, ja voimme helposti tilata kehyksistä lisää värivaihtoehtoja asiakkaalle”, Taina Hiukka kertoo. vaihtoehtoja.
Asiakkaat ovat tänä päivänä usein hyvin kiireisiä. Brilletissä asiakas voikin varata ajan esimerkiksi sopivien kehysten etsimiseen myös aukioloaikojen ulkopuolelle. Lisäksi asiakas voi halutessaan lähettää liikkeeseen kuvansa sekä toiveita kehyksistä, jolloin asiakkaalle etsitään valikoimasta sopivia vaihtoehtoja.
”Yrittäjinä voimme tulla paikalle juuri silloin, kun asiakkaalle parhaiten sopii. Silmälasit ovat tärkeä asuste, jota käytetään päivittäin useamman vuoden ajan, ja sekä miehet että naiset haluavat satsata aikaa oikeanlaisten lasien löytämiseen. On täällä oltu sovittamassa kehyksiä vielä iltauutistenkin aikaan”, Hiukka nauraa.

Monipuolista asiantuntijuutta

Taina Hiukka toimii Rovaniemen Yrittäjänaisten varapuheenjohtajana ja palkittiin viime vuonna Vuoden Yrittäjänaisen tittelillä. Hiukalla on takanaan yli kymmenen vuoden kokemus optiikka-alan töistä niin ketjuissa kuin yksityiselläkin puolella.
Hiukka on lisäksi päivittänyt ammattitaitoaan jatkuvasti lisäkouluttautumalla muun muassa piilolinssien, lääkinnällisten silmätippojen sekä erikoistyölasien saralla. Haaveena Hiukalla on kouluttaa itseään vielä lisää, nyt värien ja tyylien maailmaan.

”Kokemuksen myötä näen, minkälaiset värit ja kehykset sopivat kullekin asiakkaalle, mutta haluan mututuntuman lisäksi vielä koulutuksellista osaamista. On hauskaa, että optikon työssä yhdistyvät terveydenhuolto, käsityö sekä muoti ja trendit”, hän hymyilee.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

”Voimme olla onnellisia ja kiitollisia”

Jaksavatko lapsemme nykymenoa?